facebook 100x100

youtube 100x100

twitch 100x100

twitter icon 100x100

steam

 

 

O GUILD-HALL.CZJak vznikl Guild-Hall.CZ

E-SportStarcraft 2 e-sportS Davidem Kimem o balancování hry

Guild-Hall Stream

Poslední příspěvky fóra

S Davidem Kimem o balancování hry

Začátkem měsíce vysílal OGN ve své Star Haeng Show telefonní rozhovor s Davidem Kimem. Níže je překlad z anglického překladu, tak prosím berte v potaz, že mohlo dojít k jistému zkreslení .):

Moderátor: Pozdravte prosím naše diváky.

David Kim: Zdravím, jmenuju se David Kim a pracuju jako Senior Designer ve vývojářském týmu StarCraftu 2. Rád vás poznávám.

M: Jaké věci považujete za důležité před vypuštěním balančního patche a názoru koho nasloucháte nejvíce?

DK: Problém balancování SC2 nemůže být vyřešen, nebo hodnocen, jen z jednoho úhlu pohledu, a tak přijímáme podněty od mnoha lidí. Například od profi hráčů, komentátorů, příspěvků lidí na fórech, komunit, statistiky žebříčku do toho také zapadají, stejně tak výsledky z různých turnajů atd. Všechno tohle hodnotíme a bereme v potaz při rozhodování.

M: Jaký je váš názor na nynější trend, který tvrdí, že Protoss je příliš silná rasa?

DK: Cítíme to tak, že Protoss je silný už delší dobu a na druhou stranu Terran zase slabší, a tak momentálně připravujeme patch, který by měl toto adresovat. Jak víte, tak nyní vydáváme testovací mapu, a pokud se v testovací fázi potvrdí, že změny přináší kýžený výsledek, tak je aplikujeme.

M: Můžete nám říct detaily ohledně plánovaného patche?

DK: Momentálně testujeme dvě věci týkající se widow mine. První je zvětšení okruhu splash dmg a druhá je návrat k původnímu poškození před nerfem (40dmg v celkovém okruhu 1,75) s tím, že bonus do protosských štítů zůstane. Toto by mělo přinést zpět widow miny do TvZ ve větší míře, tak jako tomu bylo v minulosti, a vzhledem k tomu, že bez bonusu do štítu se mina tehdy v TvP nepoužívala, doufám, že teď terranům pomůže více. A tak pomůžeme terranům v obou matchupech.

Další dvě změny jsou tyto. Změnili jsme prioritu pro útok Thora, který se bude nejdříve zaměřovat na vzdušné jednotky, a zkrátili jsme dobu trvání Time Warp na polovinu. Nicméně v průběhu testování uvidíme jestli budou třeba další úpravy.

M: Co bylo v pozadí posílení widow mine a proč jste nejprve plánovali, ale nakonec neuskutečnili změnu pro medivac?

DK: Dostali jsme spoustu podnětů co se týče medivacu. A když jsme se podívali jak na medivac, tak na minu, tak bylo jasné, že medivac pomáhá hlavně v mid-game, zatímco mina pomůže hráčům jak v mid, tak i v mid až late game. A tak jsme se rozhodli zaměřit nejdříve na minu. Taky jsme dostali spoustu podnětů, že TvZ je větší problém než TvP, a tak tato změna pomůže Terranům proti Zergům jak v mid, tak late game, ale proti Protossům hlavně v mid game. Toto jsou hlavní důvody, proč jsme zvolili pro úpravy právě minu.

M: Hodně se diskutuje o warp gate techu, ve smyslu, že dává protossům až příliš velkou výhodu.

DK: Samozřejmě, pokud přijde čas, kdy budeme cítit, že tato schopnost příliš zvýhodňuje Protosse, tak přistoupíme k nerfu, ale každé rasa má své jedinečné vlastnosti, a to platí jak pro výhody, tak pro slabiny. Považujeme tuto rozdílnost jednotlivých ras za dobrou. Warp gate je v designu jedna ze stěžejních funkcí a odstranit ji zcela, by bylo nemožné, ovšem pokud bude třeba, je možno ji oslabit.

M: Vždycky můžete přidat nějaký handicap pro použití warp gate.

DK: Ano to můžeme, pokud to bude třeba, ale našim hlavním cílem, těchto balance patchů, je způsobit velký dopad, při současných co nejmenších změnách. To znamená, že pokud bychom změnili warp gate, pak by to byl příliš velký zásah do hry jako takové, který by změnil to, jak se hra hraje od začátku do konce pro všechny matchupy, a proto nad tímto v současné situaci neuvažujeme. Každopádně to není nemožné a jsme schopni takové změny udělat, ale je důležité nejdříve získat zpětnou vazbu, analyzovat problém, jít do hloubky a rozhodnout se potom.

M: V předešlé epizodě jsme diskutovali problém balancování SC2, přesněji to, jestli by se mělo nechat na hráčích, aby problémy vyřešili sami, nebo jít cestou patchů.

DK: My to vidíme tak, že obojí je důležité, ale na druhou stranu přiklánět se více k jedné straně, už tak dobré není. Není dobré nechat vše na hráčích, aby se s tím poprali a zároveň není dobré vydávat patche několikrát měsíčně, podle toho jak dopadne nějaký turnaj, a jak to lidi cítí. Střední cesta je ta nejlepší, dle našeho názoru. To platí například i pro problém Protosse. Snažili jsme se měnit co nejméně to šlo a dát hráčům čas, přijít s vlastním řešením, ale nyní to vidíme tak, že je nutné zakročit.

Ve Wings of Liberty jsme čekali příliš dlouho před tím, než jsme hru upravili vzhledem k problému s kompozicí Broodlord/Infestor. A tak se hra stala nudnou, kdy v průběhu hry nedocházelo ke střetům, hráči seděli ve svých bázích a snažili se dostat k maximální armádě a pak mít jeden hlavní souboj. Toto byla chyba a měli jsme zakročit dříve.

Co se týče widow mine, tak jsme dostali na začátku spoustu podnětů od hráčů, že je to velký problém v TvZ. A my jsme sami taky došli k názoru, že je mina silná, což vedlo k nerfu. Nicméně v tomto případě nám přijde, že jsme to měli nechat na hráčích déle. Protože, i když mina Terranům pomohla, tak taky zajistila velice akční zápasy, které byla radost sledovat. Proto si myslíme, že jsme měli počkat. Oba tyto případy jsou podobné, ale každý má jiné řešení. My by jsme však, jako tvůrci, vždy měli přijít s tím správným řešením.

M: Někteří naši hosté, včetně Flashe, si myslí, že vypouštíte balance patche příliš často. Co si o tom myslíte?

DK: Ostatní korejští hráči to vidí podobně, zatímco zbytek světa je na tom zcela opačně a tvrdí, že by měly být patche naopak častější. Ale i mezi korejskými hráči není jednotný názor na jednotlivé problémy. Nicméně snažíme se čekat co to jde a upravovat věci co nejméně, tak abychom hru nezměnili příliš drasticky. K Protossu jsme přistupovali podobně, a to je pravděpodobně důvod proč je Protoss na výsluní už takovou dobu. Každopádně nyní je čas přistoupit na větší změny a situaci změnit.

I když si vážíme názorů profesionálních hráčů, tak za účelem udržet prostředí eSportu zdravé, musí být hra zábavná i pro fanoušky. Protože pokud fanoušek hraje za Terrany, a ve světě se Terran v nejvyšších ligách, jako GSL, stěží objevuje, tak tato zábavnost pro něj klesá, a proto si myslíme, že je nutné přijít s větším patchem.

M: Co si myslíte o názoru, který tvrdí, že potřebujeme vnést do hry více micra, a že současné ovládání je příliš automatizované a lehké?

DK: Cítíme to tak, že tento problém se částečně projevuje mezi Protosskými hráči, kde je v celku malý rozdíl mezi tím, jak kontroluje svoje jednotky absolutní špička, a jak střed profesionálního pole. Toto je bohužel něco, co není jednoduché změnit v rámci Heart of the Swarm, ale je to něco, čemu se náš tým intenzivně věnuje v přípravě na betu následujícího datadisku. Vidíme to tak, že je nutné dát možnost absolutní špičce se vyprofilovat, právě díky takovýmto změnám (v micru).

M: Je zde něco, ohledně Legace of the Void, co můžete prozradit?

DK: Můžu vám říct to, že vývojářský tým StarCraftu 2 pracuje na následujícím datadisku už dlouhou dobu. Co se týče multiplayeru, tak bereme v potaz nejen naše vlastní nápady, co by mělo být pro hru ideální, ale také posloucháme a diskutujeme s komunitou, hráči atd. , tak abychom přišli na to co je nejlepší volbou.

M: S jakými problémy se setkáváte při upravování celkové balance hry, a co byste chtěl, aby fanoušci a hráči věděli?

DK: Došlo tady k nějakému nedorozumění v komunikaci s Korejskými hráči, protože pravidelně tvrdí, že jejich názor nebyl brán v potaz. Realita je však taková, že někteří Protosští hráči vám řeknou, že Protoss potřebuje buff, někteří Zergové vám řeknou, že Protoss je příliš silný, a pak tady jsou hráči, kteří tvrdí naprostý opak. Stále si ale myslíme, že naslouchat hráčům je důležité, tak abychom získali náhled na to co si všeobecně myslí, a přejeme si, aby nám i nadále hráči posílali jejich náměty a výhrady, i když ne všechno co navrhnout povede k aktuální změně ve hře.

Co se týče fanoušků, tak jak už OGN řeklo, jsou zde časy, kdy je třeba dát hráčům chvíli na to, aby přišli s jejich vlastní odpovědí na danou situaci, a pak jsou časy, kdy je třeba zasáhnout patchem. Samozřejmě, že si přejeme, aby nám nadále dávali i oni své podněty ohledně změn, ale bylo by také pro všechny strany dobré, kdyby nám řekli, jak hodně si představují, že by měli hrát hráči se změnami odlišně.

Pokud se nám podaří takto skloubit všechny strany, tak věřím, že se nám i podaří ze StarCraftu udělat ještě lepší hru.

M: Plánujete návrat nějaké jednotky z Brood War do StarCraftu 2?

DK: Na toto se ptá hodně fanoušků i hráčů, každopádně náš názor je takový, že není důležité přinášet jednotky jen proto, že existovaly v Brood War. Ale pokud se nám podaří nějakou takovou jednotku pozměnit a upgradovat, tak aby zapadala do designu hry, pak je to samozřejmě možné. Aktuálně takové věci testujeme.

Nemůžu vám slíbit, že se nějaká jednotka z Brood War vrátí, ale je to opravdu něco, o čem dost diskutujeme.

M: Jsou zde nějaké plány na to posílit jednotky, které nevídáme tak často, jako například Battlecruiser, nebo Carrier?

DK: Tyto jednotky, není lehké ovládat, ale taky to nejsou jednotky, které vyžadují hodně skillu, ať už jste zkušený hráč, nebo průměrný hráč. Pokud bychom provedli nějaké změny, pak bychom nejprve zapracovali na tom, jak tyto jednotky více odlišit, a až po tom bychom zvažovali jejich posílení.

Co se týče Heart of the Swarm, tak patchujeme jen věci, které jsou třeba, a neprovádíme žádné drastické změny. Tohle to je však dobrá věc na testování v nadcházející betě LotV.

M: Nějaká poslední slova fanouškům SC2?

DK: V současnosti jsme připravili mapu pro test nových změn. Testování těchto změn je pro nás důležité, a tak bych vás chtěl požádat, aby jste se aktivně zúčastnili testování této mapy a poskytli vaše názory, tak abychom současnou situaci zlepšili společně. Děkuji.

Pozn. Dragnor: Ke dni 22.7. vydal Blizzard zprávu, že je se změnami v patchi spokojen a dojde k jejich brzkému nasazení do hry.

Komentáře   

 
Aragiel
0 #1 Aragiel 2014-07-23 19:37
Dragnore, díky za update. pěkný článek.
 

Neregistrovaní uživatelé nemohou postovat komentáře.

SC2 facebook komunita

Heroes of the Storm Facebook komunita

X-Zone nabídka:

PLAYZONE.CZ

PLAYZONE.CZHerní portál PLAYzone.cz byl spuštěn 9. září 2009 jako pokračovatel serveru United-Games.cz. V současnosti navštíví zpravodajský portál PLAYzone.cz měsíčně více než 350 tisíc čtenářů. Číst dál...

ESL

ESLESL je jedním z největších provozovatelů turnajů a profesionálních lig. Především v Evropě se těší velké oblibě. Na těchto stránkách si po vytvoření účtu můžete okamžitě začít domlouvat zápasy, zůčastňovat se lig a turnajů. Číst dál...

Team Speak 3 server

Team Speak 3Team Speak 3 server připravený pro použití. Celkem 500 slotů je k dispozici na GUILD-HALL.CZ serveru.Číst dál...